Tuesday, December 30, 2008

Citer skit

Semalam aku gi surau ngan mak, ada ceramah sempena sambutan awal muharam.. Banyak yg dapat dipelajari. Ada gak citer pasal hudud, solat dan ada gak fikiran aku melayang-layang entah ke mana... haaa haa... Yg bestnya, bila dah habis ceramah, ustaz tue tanya soalan semula berkenaan ceramah yg disampaikannya sebelum ini.. Sapa dapat jawab soalan tue, dia akan dapat sebuah buah agama. Tajuknya aku xpasti plak.. tapi ada laa 3 orang yg dapat jwb soalan tue.. Kesemuanya lelaki yg dapat habuan tue. Pihak wanita bukannya xtahu jawapan, tapi jauh skit dari ustax.

Lepas solat isyak, ada jamuan makan2.. aku ngan mak aku sental nasik lemak laaa.... abis diet den malam tue.. Masa makan2 tue, adeer la sorang makcik tue tanya kat aku, xpie panjat gunung lagik kerrr...? dia tanya lak di depan mak aku plak tue... aku hanya tersenyum simpull... membalas pun x! mak aku plak menyampuk, dia dah xboleh gi panjat gunung lagik, dah kena sakit teruk hari tue masuk hospital! alamak, kali nie memang betul2 laa mak aku xbagik panjat gunung lagik... Mak aku nie pantang jer dengar citer pasal gunung, mesti dia marah n xbagik aku pie lagik mana2 gunung tapi nasib baik gunung kinabalu boleh plak lepass... Adoiii, aper laa xtvt aku nak buat lagik.. Nampaknya WWR jee yg aku dapat lepass... xperlah, asalkan ada adventure pun ok gakk... nak nangis pun ader niee...

No comments: