Tuesday, December 30, 2008

Bengang vs Mengelabah

Petang semalam aku dapat khabar yg amat memeranjatkan aku, bos aku MHA mengatakan aku memohon jawatan lain di bahagian fasilities management. Terkejut aku! Xpernah aku memohon sebarang jawatan lain selain jawatan yg aku sandang sekarang. Bengang vs gelabah aku dibuatnya. Bengang sbb dia tuduh aku mintak jawatan lain.. Mengelabah sbb aku xsuka pun jawatan yg disandang itu... aku sendiri pun xtau jawatan aper yg akan ditawarkan kpd aku... bengang tahap gaban laa... Adooii macam ada batu besar jatuh atas kpala ni... Mulalah aku xsenang duduk... panansss jeee... Bos MHA mintak aku tanya div. hr aper citer kes aku nie... sbb dia sendiri pun xtau citer.. Akupun tel ler bhg hr, aperker halnya kes aku nie... Selidik punya selidik, rupa2nya ader la bos kat sini yg mintak aku keje dibawahnya sbb aku ada diploma fasilities management..untuk promotion jugak... nak nagis pun ada gak niee... aku mintak bhg hr tolong aku, jgn ler aku di hantar ke sana.. aku jugak mtk tolong pd bos MHA supaya jgn ler dilepaskan aku n backup ler aku... petang tue semua keje aku xleh buat.. dah laa aku sorang je kena keje ari nie, my partner cuti n mc. ngan sape ler aku nak ngadu nii... sedey niee.

malam td aku xleh tidur sbb memikirkan kerjaya aku niee... mungkin sesetengah org suka, tp aku, cukuplah aper yg aku ada sekarang... sederhana jee. aku ni ada kelemahan dari segi kawalan diri. Mengelabah semacam. Malam tue lepas solat aku baca yassin supaya di tenangkan hati aku nie yg sedang dilanda ombak ganasss.. kul 11.30pm aku xdpt lelapkan mata lagik, aku tipun mak aku plak. Sebelum nak bercakap ngan mak aku, air mata nie tiba2 mengalir dan suara aku xdpt keluar... tp aku cuba gak nak bercakap ngan mak aku, nak mengadu tentang duka lara aku nie... aku minta supaya mak aku doakan tuk aku tentang kerjaya aku nie... mak aku ingat aku nak kahwin.. aper la mak aku niee... aku ckp kat mak aku kalau aku kena tukar gak, aku ckp aku nak berenti keje kalau aku kahwin.. tp sapa nak kahwin ngan aku!!! xdpt aku nak jawab.. Lepas aku tipun mak aku baca plak buku motivasi dr. tuah, tajuknya `Nak ke Tak Nak".. berkesan la gak kat aku, sejuk skit ati nie.. aku rasa mlm tue aku tidur kul 2.30am kot... xleh nak pejam mata nieee... aper laa citer esok pg niee...

31 Disember 2008

Pagi nie aku bangun kul 5.15am. Terdengar suara orang mengaji kat masjid. xleh tidur, mata nie xngantuk plak... Bila dengan suara azan, cepat2 aku berdoa supaya masalah aku nie dpt diselesaikan... selepas solat subuh, aku sambung balik baca buku motivasi.. dah dekat nak habis ler helaian aku baca dalam satu masa... sbb nak tenangkan hati aku... kemudian aku tertidur balik sampai kul 8am. Alamak terlajak plak... baju xgosok lagik nie... mandi pun belum lagik... anak buah aku plak masuk kat bilik aku! alamak, dah ler nak cepat, budak dua org nie nak bermain plak ngan aku... terpaksa aku bawak depa keluar dari bilik... Aku sampai opis hampir kul 9am. hati nie masih lagik dilanda ombak badai.. Td bos2 meeting for staff promotion. abis dah dekat kul 1pm. aku tanya hr pasal aku, dia jawab .. akan difikirkan nanti' aahhh tension aku dengar jawapan tuee.... bos2 sambung balik meeting tuee lepas lunch.. aku xtau ler bila abis.. xsabar rasanya nak tanya lebih lanjut kat bos aku, sbb bos aku pun salah seorang dlm group tuee....

No comments: