Tuesday, December 30, 2008

Alhamdullilah, Aku Masih Bernafas


Syurkur, alhamdullilah aku masih lagi bernafas..
XPDC 3 hari 2 malam bermula pada 21 hingga 24 nov 2008 di negeri terengganu. Kesakitan yg aku alami bermula nunn di atas puncak air terjun langsir selepas aku turun dari gunung berembun.
Dan bermulalah kesejukkan paras tahap tapir hinggakan tulang2ku terasa sakit sesangat. Seumur hidup aku xpernah mengalami sakit sendi tulang yg disebabkan oleh kesejukkan.
Getaran mula terasa pd ptg tue selepas aku mandi manda sambil menyelam timbul bersama2 dgn awin. Aku kesejukan yg teramat sgt walaupun petang tue xder ler sejuk mana sambil dilitupi titis2 hujan ketika itu. Aku hanya tidur je ptg tue hinggalah ke mlm tp mata nie xleh lelap disebabkan getaran badan aku semakin rancak..




Dalam group aku tue adalah seorang doktor dr hospital kuala terengganu.. xsangka plak ader gak doktor dlm group aku kerana semuanya nampak muda mudi belaka. Dia dtg jengok aku n check aku sekali. Aku malu gak sbb dia nie kategori muda gak tp bukanlah remaja... Dia suruh aku mandi utk menurunkan suhu badan aku.. n dia bagitau kalau budak kecik dah kena sawan nie.. Aku cakap aku xsanggup nak mandi sbb bila jer aku terkena air, seluruh badan aku terasa sakit sangat. Maka disuruh lap jer bdn aku.. tp akhirnya aku dimandikan gak atas desakan teman2ku yg menjagaku.. aku dimandikan disitu gak kerana aku xlarat nak bangun. Kesakitan yg aku alami xdpt nak dinyatakan di sini. Malam tue aku tidur berpelukan dgn zura n awin. Aku suruh depa rapat dgn aku utk memanaskan badan aku.. zura berjaga mlm tue demi aku. Trima kasih zura..

Pagi tue aku terasa segar skit, namun masih lagi dlm keadaan lemah. Perjalanan diteruskan menuruni kawasan bonzai dan kadangkala terhenti seketika disebabkan aku mengalami cirit birit yg xterkawal. Ketika hendak menyeberangi sg, fikiran aku tergendala sebentar. Macamana aku nak seberangi sg sedangkan aku xleh kena air. .. Ketika kakiku terkena air sg, secara automatiknya getaran bdn aku mula terasa. Terketar2 aku ketika menyeberangi sg tersebut sehinggakan seluruh tulangku terasa sakit. Hujan pulak turun sambil diiringi oleh angin sepoi2. Sejuk bebb... Akhirnya aku sampai ke garisan penamat sambil dilimpahi hujan yg mencurah2.. tp aku akhirnya akur gak... aku mandi air hujan bersama2 dgn geng ketika sampai di resort tue wlpun bilik air disediakan... best gak mandi hujan nie... terkenang zaman kanak2 dulu...

Aku sampai di kl pd mlm tue. Tima kasih nasir sbb htr aku sampai ke rumah. Malam tue terus aku tidur setelah menelan ubat penahan sakit.. Sepatutnya pg tue aku kerja, tp aku terpaksa pergi ke klinik ambik mc disebabkan badan aku terasa sakit. Aku mintak dr tue bg injection kat aku kerana aku dah xtahan sesangat. Xpernah aku ambik mc selama aku menceburi bidang xpdc selama beberapa tahun, namun aku terpaksa akur, rekod yg aku pertahankan selama ini terpaksa dipecahkan.

Malam tue aku deman n kesejukkan disertai getaran yg xterkawal. Keesokkanya, ketika aku mandi, aku ternampak bintik2 merah menghiasi kakiku.. Aik, apa nie? Terus aku bgtau mak aku.. n mak aku menasihati aku supaya pergi ke hospital utk check darah, kemungkinan kena denggi... alamak aper dah jadik kat aku niee.. xkan aku kena denggi plak....
bersambung dlm
Episod "Bersyukurkah aku?"

No comments: