Tuesday, January 13, 2009

Penghijrahan Tahun Baru

Azam aku nak buat penghijrahan utk diri aku sendiri supaya menjadi lebih baik dari yg sebelumnya.. Mungkin sebelum nie aku terlalu leka dgn duniaku, menjadikan aku kurang mendalami ilmu2 agama.. Sejak balik dari mengerjakan umrah, aku dah setkan minda aku supaya menjauhi maksiat dan seboleh2nya menghindari drpd melakukan banyak dosa. Pengalaman mengerjakan umrah tanpa ilmu yg secukupnya membuatkan aku begitu kerdil sekali dan terasa diri ini seperti anak kecil yg tidak tahu apa2. Ya Allah, sesungguhnya aku begitu menyesali perbuatan aku selama ini kerana kurangnya pendidikan agama dan ilmu yg mencukupi. Aku berazam akan menjejakkan kaki di sana lagi dgn berbekalkan ilmu di dada dan Insyallah akan melakukannya dgn kusyuk dan penuh keinsafan. Sesungguhnya aku ingin menjadi muslimah yg taat pada perintahNya.
-
Target aku ler, tahun nie kalau boleh aku akan cuba mempelajari bahasa arab dan belajar mengaji berserta tajwidnya sekali. Dulu masa aku bebudak lagi, aku tahu gak bab tajwid nie, tp bila dah semakin meningkat dewasa nie n dah lama tinggalkannya n terus aku lupa sbb jarang mengamalkannya. Itu ler aku yg sentiasa leka dgn nikmat dunia.. Dan sesungguhnya aku amat bersyukur kerana Allah masih lagi memberi peluang kepadaku meneruskan hidup di dunia ini.

No comments: